måndag 16 januari 2012

licens och idrottsgala

Bara jag och lilleman hemma,hur mysigt kan det bli? Idrottsgala och bebbeprat ;)

Idag kom min skyddslicens med posten;) Så nu är det bara att köra på och komma ut på prov i vår.Ska bli riktigt,riktigt roligt! Fingertoppskänsla, och bra och då menar jag riktigt bra träningsvänner är ett måste.

Den sorts hund som Trixi är inte helt lätt att träna helt otroligt bytesgalen gäller att utnyttja det i alla lägen och på rätt sätt...inte för mycket för då kommer ljudantet,på med lite press...och ah,där har vi det ;) På vilket sätt vi vill att hundarna ska jobba för oss är olika,för mig eller för förväntan...på min hund blir en blandning bäst..men då vill det till att fingertoppskänslan finns ;)och den har man inte fått gratis...

Fredriks träning med Titan gör mig smått avis,gud så snyggt,och så han slitit med denna hund,men nu kommer belöningen ;) äntligen.Så älskling! visst hoppas jag att du vinner vadet...

På tal om träningsgrupper så finns det en som verkligen håller ihop och som påstår att det inte finns skitsnack, hoppas det kommer hålla i fortsättningen oxå,man ska tänka sig för innan man släpper in nya förmågor;) Funderar på varför en del grupperingar håller måttet och inte andra? Jag tror att en grupp måste ha en stark ledare som visar vägen och håller snacket tillbaka. Och just denna gruppen har detta,ganska imponerande faktiskt.

Vi ses där ute ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar