måndag 16 april 2012

Lilleman sover och jag tänkte orda lite om min IPO 1 debut...får se hur långt det blir ;) Sjukt nervös redan på inträningen..visste att hoppapporteringarna och framåtsändandet kunde strula..men hoppade gjorde hon och min värsta nervosititet släppte..

Spåret: fin första sträcka lite bråttom,men helt ok,första vinkel vääänster lite snurr men löste det fint,1 a apporten efter 40 steg,la sig fint men lite snett tyvärr...jobbade å fint till nästa vinkel,även där snurr men får upp spåret och fortsätter helt ok,sista apporten lägger hon sig även där snett. Helt ok spårarbete som jag måste vara nöjd med med tanke på hur lite jag kunnat spåra med barnvagn vid sidan om;) Och med tanke på hur mycket ankskit det låg i spåret så med 87 poäng så är jag nöjd,spåret va det jag var mest nervös över .

Lydnaden: Där jag lagt mycket jobb på att få till mer kontakt och det hade jag mestadels genom hela programmet.Snyggt sättande. Transporten fram till läggandet med inkallning finns en del att jobba på .Slätapporteringen helt ok,över häck sämre,strular till det vid överlämmningen och likaså över A-hinderet...så där kostade det poäng! Framåtsändandet missade vi totalt,hade jag haft huvet på skaft hade jag lagt henne förstå gången hon gick ut..79 p. och det är jag inte alls nöjd över.

Skyddsarbetet gjorde hon hur bra som helst,med mer lydighet blir det perfa! 91 p.

Så nu vet jag vad och var jag ska lägga ner arbete på ! för att få till det ;)
Mina nerver höll sig i styr fast jag var nära och kräkas ett par gånger så fann jag lugnet och glömde inte av att andas ;)

1 kommentar:

  1. Kikar in imellan åt.. önskar lite uppdatering.. på dom små
    Monica

    SvaraRadera